fbpx
Top
  >  ÁZIA   >  Kute na Bali stačil jeden večer

Neviem čím to je, že väčšina turistov čo zavíta na Bali, si zvolí ako miesto pobytu Kutu. Je to obľúbená destinácia Austrálčanov a milovníkov nočného života, ale chrámy, peknú prírodu či kľud tu nečakajte. Pri plánovaní našej cesty nám na Kutu nezostal čas a tak sme sa rozhodli navštíviť ju aspoň posledný večer deň pred odletom. Výhodou bola blízkosť letiska Denpasar, odkiaľ nám na druhý deň ráno letelo lietadlo do Kuala Lumpur.
Keď sa zamýšľam nad tým, ako by som definovala Kutu, prirovnala by som ju k nejakému prímorskému letovisku v Európe, ktoré je plné turistov, na pláži je hlava na hlave a ulice sú plné stánkov so suvenírami. Toto predsa nie je dôvod, prečo sme na Bali prišli…

Aj napriek tomu, že nás rušná Kuta ako miesto neoslnila, nahradili sme to zážitkami posledného večera na ktoré nikdy nezabudneme.

1. ZÁŽITOK – KUTA BEACH

Aj napriek obrovskému množstvu ľudí, na ktorých sme narazili po príchode na pláž, mala Kuta beach svoje čaro. Musím uznať, že sme si počas cestovania po ostrovoch úplne odvykli na takú veľkú spoločnosť. Ale po odmyslení skutočnosti, že tam vedľa seba sedíme ako sardinky, sme sa zamerali na pozorovanie posledného Balijského západu slnka a surfistov zdolávajúcich vlny.
Pláž v Kute láka mnohých začiatočníkov surfovania, pretože tu nie sú veľké vlny. Nás zase bavilo ich pozorovať s nohami zaborenými v piesku a spokojným úsmevom na tvári. Odchádzali sme nadšení z posledného večera na pláži a peknou zásobou fotiek.
To sme ešte nevedeli, že sa tam o pár hodín ocitneme nečakane znova…

plnka

Honzi

zapad

surf

sln

ľudia

2. ZÁŽITOK – ÚŽASNÉ JEDLO V GRÉCKOM WARUNGU SOUVLAKI

Grécky Warung Souvlaki sme mali kúsok našeho ubytovania a navrhol v ňom stretnutie náš kamarát Kiril, ktorý za nami dorazil do Kuty na skútri. Tento warung nám doporučovali aj kamaráti, čo už mali návštevu Kuty za sebou a po odskúšaní výborného jedla ho musím doporučiť ďalej! Okrem toho, že warung vyzerá ako typická grécka taverna, tu varia výborné grécke jedlo za neskutočne nízke ceny. Odkaz na facebook stránku – Warung Souvlaki Kuta.

souvlaki war

3. ZÁŽITOK – ROZLÚČKOVÁ PÁRTY

Hneď po vystúpení z minibusu na ulici v Kute sme natrafili na dve hostesky ktoré nám podali dve VIP vstupenky do známeho klubu Sky Garden. Na jednu vstupenku mohli prísť dvaja ľudia. Povedali sme si, že to nie je náhoda, ale znamenie a odložili sme ich poctivo na večer. Okrem Kirila sa k nám pridali jeho dvaja kamaráti Helenka a Martin, ktorí tiež pomaly končili cestovanie po Indonézii.
Po odovzdaní dvoch VIP vstupeniek sme mali dve hodiny drinky zdarma na bare. Zdržali sme sa tu iba do 11-tej, pretože potom padol bláznivý nápad ísť sa okúpať do nočného oceánu a samozrejme všetci boli nadšene za.

4. ZÁŽITOK – NOČNÉ KÚPANIE V OCEÁNE

Na pláži skoro nikto nebol, vbehli sme do chladnej vody a na chvíľu sa vo vlnách okúpali. Áno viem, bol to nebezpečný nápad, ale dopadlo to dobre a mali sme z toho hroznú srandu. Po prezlečení do suchých vecí náš zrak padol na veľký oheň ktorý bol o 2 Km ďalej. Rozhodli sme sa ísť ho bližšie preskúmať. To sa už od nás Helenka s Martinom odpojili a zostali sme iba traja.

5. ZÁŽITOK – JAZDA NA MOTORKE V TROCH

Kiril, ktorému bol aj samotný skúter malý sa veľkorysne ponúkol, že nás tam zavezie. V trojici sme teda nasadli na skúter a vyrazili vpred. Po nejakom čase sme si všimli, že autá a motorky jazdia iba oproti nám a stále na nás trúbia. Zistenie bolo správne, sme v protismere. To si očividne všimol aj jeden policajt, ktorý stál u cesty a začal na nás mávať nech okamžite zastavíme. Ale Kiril sa držal svojej zásady – policajtom na Bali sa nezastavuje a prefrčali sme okolo policajta ďalej.
Po príchode ku ohňu na pláži sme zistili, že tam sedia iba miestny Balijci, opýtali sme sa ich či sa k nim môžeme pridať. Strávili sme s nimi polhodinu, rozprávali nám o šamanoch (pričom stíšili hlas, aby ich nepočuli) o karme, o tom, že veria v posmrtný život…bol to veľmi zaujímavý večer.

6. ZÁŽITOK – ÚTEK PRED POLICAJTOM

Z pláže sme sa rozhodli ísť pomaly na hotel. Pred nami bola rovnaká cesta a čakala nás jazda okolo nahnevaného policajta. Kiril rozhodol nech ideme okolo neho radšej peši, aby mal ľahšiu motorku a väčšiu rýchlosť. Počúvli sme ho a celú scénku sme pobavene sledovali z chodníka. Keď policajt uvidel, že sa Kiril blíži skočil mu do cesty a snažil sa ho zastaviť. Ale Kiril ho jednoduchým manévrom obišiel a svišťal na skútri ďalej. Policajt prskal zlosťou, keď v tom si zrazu všimol nás dvoch, ako sa na chodníku smejeme.
Hneď za nami pribehol a pýtal sa nás či ho poznáme, že nás tiež videl na tom skútri. Tvárili sme sa, že nevieme anglicky a mlčali sme, tak nás nahnevaný nechal ísť.

Toľko k našemu dlhému večeru v rušnej Kute. Pred odchodom na izbu sme ešte odskúšali hotelový bazén a následne sme na pár hodín upadli do tvrdého spánku.