fbpx
Top
  >  ÁZIA   >  Ľahko dostupný ostrov Langkawi v Malajzii

Kuala Lumpur je častokrát iba prestupným miestom pri návšteve iných Ázijských krajín a pritom je to z neho iba kúsok na krásne ostrovy.  Je to tak, aj v Malajzii nájdete ostrovy, ktoré stoja za návštevu a to nie len preto, že sú lowcostové a ľahko sa na nich dohovoríte. O tom, že tu nájdete výborné jedlo sa asi ani nemusím zmieniť – malajzijská kuchyňa je výborná.
Medzi tie najviac obľúbené ostrovy patria: Langkawi, Perhentian, Pulau Tioman, Redang, Pulau Mabul a Sipadan.

My sme sa rozhodli pre ostrov Langkawi na základe pozitívnych ohlasov na fórach a keď sme zistili, že spiatočná letenka z Kuala Lumpur s Air Asia stojí 30€, tak sme neváhali.

Nakoniec sme tu strávili 5 nocí a prišlo mi to tak akurát – stihli sme prejsť celý ostrov, pretože je pomerne malý a to, čo sme chceli navštíviť, sme navštívili.
TIP –> Langkawi má výbornú polohu, pretože sa nachádza iba kúsok od Thajska a preto ak máte dostatok času, môžete odtiaľto navštíviť aj krásny thajský ostrov Koh Lipe.

V tomto článku sa podelím o svoje zážitky a dojmy z ostrova, ale keby ste hľadali ďalšie užitočné informácie doporučujem vám tieto články:
www.planetacestovani.cz
www.cestovani.idnes.cz

UPRŠANÝ PRÍCHOD NA OSTROV

Takýto príchod na ostrov sme si nepredstavovali, ale optimizmus nás neopúšťal 🙂

Pobyt na ostrove Langkawi bol okrem iného poslednou zastávkou našej 2-mesačnej cesty po Ázii a preto sme sa najviac tešili na to, že si užijeme posledné slnečné a teplé dni pred odchodom do zamrznutej Európy. O to väčšie bolo naše prekvapenie, keď náš prílet na ostrov sprevádzala hustá oblačnosť a turbulencie. Pri vystupovaní z lietadla sme každý dostali svoj dáždnik, ale stále sme nestrácali optimizmus a vieru v to, že to sú iba prehánky.
Až potom, čo nám miestny povedali, že tu majú teraz obdobie dažďov sme pochopili, že sa tak rýchlo asi nevyčasí (zisťovanie informácií o počasí v Malajzii som nejak podcenila :D).

UBYTOVANIE ANJUNG VILLA

Na ostrove sme si vopred rezervovali ubytovanie cez airbnb.com v ANJUNG VILLE, ktoré bolo relatívne blízko najviac turistickej oblasti ostrova a pláže Cenang beach (10 minút jazdy na skútry). Tento novo postavený hotel vlastní miestna moslimská rodinka. Už na letisko prišla po nás pani so synom, ktorá bola veľmi milá a všetko, čo sme potrebovali nám hneď s úsmevom zariadila.
Dostali sme čistú izbu s vlastnou kúpelňou hneď pri bazéne a okrem prvej noci sme tu boli asi jediní hostia. Bol to fakt zvláštny pocit, ale aspoň sme mali bazén iba pre seba :D.

Raňajky síce neboli v cene, ale vôbec nám to nevadilo, pretože sme cestou k pláži objavili jeden indický podnik, kde sme chodili na vynikajúce banánové palacinky s medom, ktoré stáli iba 4 MYR/0.80 €.

Na ubytovaní sme si požičali aj úplne nový skúter a to za 30 MYR/6€ na deň. Benzín na Langkawi stojí 2 MYR/0.40€ liter.

Jediná nevýhoda tohoto ubytovania bolo to, že sme nemali WIFI na izbe, bola iba na recepcii a tak sme si hneď po prílete kúpili SIM kartu s datami (2 GB internetu za 40 MYR/ 8€).

TIP —> nezabudnite si do Malajzie zobrať redukciu do zásuvky (my sme ju nemali :D)

Cena za noc: 8 €/osobu so zľavou od Airbnb

Ak chcete zľavu cca 40€ na vaše airbnb ubytovanie, môžete sa na airbnb zaregistrovať
—> pod týmto odkazom <—-

Izba bola čistá a novo zariadená

😀

NÁŠ PRVÝ DEŇ NA OSTROVE

V noci nás zobudil silný lejak, ktorý nás presvedčil o tom, že ráno to nebude lepšie. Deň sme si ale aj napriek tomu užili. Začali sme raňajkami v podniku Yam Yam a po nich sme sadli na skúter objavovať ostrov. Samozrejme s pršiplášťami. 🙂

TIP—> na Langkawi sú dobre udržované cesty a okrem skútru si tu bez problémov požičiate auto, aj to je jeden z dôvodov, prečo je tento ostrov vhodný pre rodiny s deťmi.

Cesty boli prázdne, takže sme sa bez problémov dostali k Eagle Square. Ako už správne napovedá názov nachádza sa tu veľká socha orla – typický symbol Langkawi, takže sme ho nemohli vynechať. Fotky sme stihli len tak tak a už začalo pršať. Pred dažďom sme sa ukryli do neďalekého nákupného centra, kde sme ochutnali okrem iného výbornú Malajzijskú kuchyňu a narazili sme tu aj na obchod Baťa :).

EAGLE SQUARE

Slnko, kde si?!

Orol je typický symbol Langkawi

Baťa je jednoducho všade 🙂

Návšteva prvej pláže prebehla bohužiaľ v pršiplášťoch 😀

Večera v Burger Smith nesklamala 🙂 môžete si tu poskladať vlastný hamburger, ktorý je chuťovo fakt mňam.

V obchodoch tu majú jasno 🙂 ak ste muslim, alkohol si jednoducho nekúpite (nie žeby ste ho chceli).

TAK SA TO SLNIEČKO PREDSA UKÁZALO

Tretí deň sa stal trochu zázrak a prebudili sme sa do krásne slnečného rána. Boli sme z toho tak nadšení, že sme v podstate celý deň strávili na dvoch hlavných plážach – Cenang a Tengah beach. Prejavilo sa to samozrejme na mojej pokožke, ktorá získala krásne červený odtieň.

Už letíí

Samozrejme, že na pláži nám robili spoločnosť aj Travelismus osušky 🙂

Už sa smažíme! Slnko, poď do nás…

Počas pobytu v Ázii som otestovala túto bieliacu pastu od Nu Skin

Vidíte môj červený odtieň? 😀 Výsledok celodenného pobytu na slnku a slabej ochrany. Na Matcha latté v starbuckse sme si pochutnávali zakaždým, keď sme potrebovali internet.

Rozostavanou cestou na pláž za západom slnka

No filter needed – ostrov Langkawi si pre nás pripravil takéto neskutočné západy slnka

SKYCAB + SKYBRIDGE

Náš predposledný deň bola obloha tak krásne modrá, že už sme na ten dážď, ktorý strašil na ostrove počas minulých dní aj zabudli. Potom, čo sme sa posilnili výbornými banánovými palacinkami sme vyrazili na výlet. Dostali sme varovanie, že na lístky a lanovku sú obrovské rady, preto sme tam išli hneď ráno o 10:00 (otvárajú 9:30).

Slniečko vitaaaj 🙂

Typická káva v indickom podniku, kam sme chodili ráno na výborné palacinky. Vidíte tú vrstvu salka na dne pohára? 😀 áno, dala som si ju iba raz.

Mňam mňam, toto sú tie palacinky plnené banánom o ktorých som písala vyššie. Okrem toho, že chutili fakt vynikajúco boli aj neskutočne lacné. Jedna takáto palacinka stála iba 0.80€

Čakanie na lietadlo 🙂 hneď za plotom je pristávacia dráha

Trošku prírody…

Parťáci vo frajerských prilbách

Samotná cesta bola zaujímavá, pretože sme išli hneď okolo pristávacej dráhy letiska. Bohužiaľ sme nemali to šťastie zachytiť lietadlo včas a bohvie kedy letelo ďalšie, takže sme to po chvíli vzdali a radšej sme pokračovali v ceste.

Lístky na lanovku SkyCab nás stáli 45 MYR/ 8.90€ na osobu a hore sme si ešte doplatili 5 MYR/1€ za vstup na Skybridge.

Lanovka bola fascinujúca a priznávam, že som sa bála, ale ten adrenalín za tie krásne výhľady naozaj stál. Nepríjemné bolo akurát zastavenie cestou dolu, kedy sa lano začalo pekne hojdať a my spolu s ním.
V kabínke cestou hore sa nám stala vtipná príhoda. Sedeli sme v kabínke s muslimským párom a pani nadšene robila videá. Jedno z nich si potom prehrala a zrazu sa ozval môj hlas “wow, to sú ale výhľady” 😀 bol to totálny ice breaker, počuť sa vo videu cudzieho človeka.

TIP—> Pre milovníkov adrenalínu a výšok mám pozitívnu správu. Stačí keď si priplatíte a môžete jazdu lanovkou absolvovať v kabíne so priehľadnou podlahou!

Nechcite vedieť, ako sme to fotili 😀

Prvá stanica nám poskytla takýto krásny výhľad! 🙂

Podobá sa to na Sky bridge?

P.S.: Nie, nie je to náš zámok 😉

Ľudia tú svoju lásku zamykajú naozaj všade, 😀 ani nadmorská výška nie je prekážkou.

Nádhera však? Myslím, že názov Sky bridge vznikol oprávnene.

Hore na vrchole Machincang nás čakali naozaj úžasné výhľady. Aké šťastie, že vyšlo také krásne počasie.
Potom, čo sme vystúpili z lanovky sme museli zdolať pár schodov, aby sme sa dostali k mostu Sky bridge, ale táto cesta jednoznačne stála za to. Vtipné bolo, že sme tu okolo seba počuli niekoľko českých rodiniek, ale Slováci nič. 😀

Keď sme sa zviezli z vrcholu naspäť do nulovej nadmorskej výšky, cítili sme sa bezpečnejšie. V rámci lístkov sme mali aj vstup do Sky Rex 3D kina, preto sme zamierili rovno k nemu. Pred vstupom som mi ale napadlo skontrolovať, či máme kľúče od nášho skútra (asi ženská intuícia), ale Honza po prehľadaní všetkých vreciek a kútov batohu konštatoval, že ich nemá.
Chuť na kino nás hneď prešla a s malou dušičkou sme sa ponáhľali k miestu, kde mal parkovať náš skúter.

Rada by som zdôraznila, že po 2 mesiacoch v Ázii, kedy sme mali možnosť otestovať niekoľko skútrov, bol tento jednoznačne najnovší, veď keď sme ho dostali mal najazdených takmer 0 Km. Dokonca aj prilby nám prvý krát sedeli na hlavách a dokonca mali neporušené ochranné sklo, čo sme považovali tak trochu za zázrak, preto sme ich chránili ako oko v hlave a vždy sme si ich zamykali do kufra.

Pred odchodom k pokladni sme sa preto uistili, že sú v kufri dobre uchytené, ale zabudli sme na taký detail.
Na kľúče…tie tam na parkovisku zostali spolu so skútrom, ktorý tam našťastie po našom príchode aj naďalej bol…

Vďačne sme si sadli na skúter a s dobrou náladou sme vyrazili na sever ostrova. Bol práve čas obeda a hľadali sme nejaký miestny podnik. Nakoniec sme sa zastavili pre jednej pani, ktorá nevedela anglicky. Ukázala nám, že má iba čisté palacinky a omáčku. Stálo to iba 1 MYR/0.20€ a rozhodli sme sa to vyskúšať.
Chutilo to tak úžasne, že sa nám nechcelo veriť, že môže byť tak jednoduché jedlo tak výborné. Zjedli sme každý po 3 ks a spokojne sme sa s pani rozlúčili.

Po obede sme sa vyvalili na rozpálený piesok pláže Tanjung Rhu beach. Hladina vody bola tak kľúdná, že sme skôr mali pocit, že ležíme pri jazere. Lenivo sme tu strávili poobedie, ktoré sme zakončili u nás v hotelovom bazéne. Náš posledný večer sme strávili opäť na pláži Cenang beach, kde sme si užili náš predposledný teplý večer, pohľad na more a krásny západ slnka. Vedeli sme, že už čoskoro nám ten úsmev zamrzne…

Boli sme tu takmer sami.

Honza vykonáva svoju obľúbenú činnosť a plaší turistov.

V Ázii sme strávili 2 mesiace a teraz prišiel čas návratu, mali sme zmiešané pocity, ale tešili sme sa. Tešili sme sa na všetky maličkosti a veci, ktoré tu v Európe považujeme za samozrejmosť, na to až si pôjdeme zacvičiť alebo strávime deň len tak doma. Cestovanie je úžasné, ale je vždy dobré mať sa kam vrátiť.

Zbohom Langkawi, zbohom Ázia 🙂 čoskoro sa opäť uvidíme.