fbpx
Top
  >  EURÓPA   >  CHORVÁTSKO   >  Na pár dní do Chorvátska a bez dlhého plánovania

Boli sme rozhodnutí, že cez leto do zahraničia nepôjdeme. V zime nás čaká dlhá cesta po Ázii, na ktorú si šetríme peniaze, ale padol jeden spontánny nápad a skončili sme v Chorvátsku.
Ako sa to mohlo stať? Začalo to nevinne, v utorok a stredu boli sviatky a tak sme chceli tento predĺžený víkend využiť na výlet v Česku. Cestujeme stále do zahraničia, ale domácu pôdu sme poriadne nepreskúmali. Tento nápad však stroskotal pri hľadaní pobytu na slevomate a podobných stránkach, ktoré sú väčšinou orientované na hotely alebo veľké chaty. Odhliadnuc od toho, že sme chceli malú chatku a nie hotelový komplex, keď už sa nám aj niečo páčilo prišiel na rad problém s dopravou – nemáme auto!
Síce by nás autobus alebo vlak do daného miesta odviezol, ale ku chate by sme sa už museli dostať sami. Rovnako ako aj na okolité výlety, ktoré sme chceli absolvovať.

Napadlo nám, veď si to auto môžeme požičať! A keď už ho budeme mať, tak by sme radšej mohli zájsť niekam k mori. Napríklad do Chorvátska! 😀 Áno…a už zase sme za hranicami.
Takto sme premýšľali v piatok tesne pred odchodom na koncert Lucie v Prahe. Myšlienka síce bola na svete, ale viac sme ju nerozoberali. Až v sobotu ráno po prebudení sme začali zisťovať, aké máme možnosti. Počítali sme, koľko by nás také auto mohlo stáť a aká je iná možnosť dopravy do Chorvátska. Mali sme špecifické požiadavky kvôli ktorým to nebolo také jednoduché. Chceli sme ísť ešte v sobotu večer a vrátiť sa najneskôr v štvrtok nad ránom. Autobusy do Chorvátska však jazdia na týždňové turnusy a letenky boli drahé.
Požičať si auto bola jediná možnosť.

mapa trasa

Naša dlhá trasa z Prahy

Ja viem, mohli sme si pozrieť letenky a autobusy aj do úplne inej krajiny, ale na Chorvátsku nás lákala možnosť lacného bývania a čisté more. Navyše hlásilo každý deň teplé a slnečné počasie. Bolo rozhodnuté!

Keď nemáte auto, plán B je požičať si auto od niekoho známeho alebo ísť s niekým kto to auto má, ale takto na poslednú chvíľu sme nikoho nenašli. Rozhodli sme sa, že vezmeme so sebou na výlet ešte kamoša s priateľkou, aby sme náklady na auto delili medzi 4 osoby.
Našou prekážkou vo výlete boli nakoniec autopožičovne, ktoré v sobotu poobede pred sviatkami zívali prázdnotou.

auto logo

Naše zbrusu nové požičané auto

Po usilovnom hľadaní nás zachránila požičovňa BUDGET, ktorá sídli na hlavnom nádraží a práve im v ten deň doniesli asi 15 nových aut. A my sme jedno z nich dostali, konkrétne to bola Škoda Octavia, ktorá mala najazdených iba 20 Km. Nádhera!
Za výlet do zahraničia sme museli doplatiť 35€. Inak sme dostali auto s plnou nádržou a museli sme ho tak aj vrátiť. Okolo pol 9 večer sme teda vyrazili za dobrodružstvom. Navigácia nám vybrala trasu cez Viedeň, rakúske mesto Graz, slovinský Mribor a Ljublanu. Pred nami bolo cca 900 Km, ktoré sme zdolali s prestávkami za 10 hodín. Ako cieľ sme si vybrali oblasť Istria, ktorá je na severe. Nechceli sme cestovať 14 hodín na juh, keď chceme v Chorvátsku stráviť iba 3 dni, tak nám to prišlo ako najlepšia voľba.

CESTOU SME PLATILI:
-Diaľničnú známku v Rakúsku – 11.64€
-Diaľničnú známku v Slovinsku – 15€
-Mýto v Chorvátsku cestou tam – 6.30€
-Mýto v Chorvátsku cestou naspäť – 8€

O pol 7 ráno sme došli do krásneho mestečka Rovinj. Je tu problém s parkovaním, lebo do centra vás pustia iba keď máte kartičku, že ste obyvateľom mesta – čo my bohužiaľ nie sme.
Nevadí, nakoniec nachádzame kúsok od závory s kontrolou malé nenápadne parkovisko a kupujeme si tu parkovné na 1 hodinu za 0.67€. Našim cieľom sú raňajky, káva a Wifi v centre mesta.

Mestečko je ešte poloprázdne, domáci obyvatelia postupne otvárajú svoje kaviarne a obchodíky. Panuje tu úžasný kľud! Pomaly prechádzame úzkymi uličkami, ktoré tvoria staré domčeky s drevenými ošúchanými okenicami a nad nami lieta veľké množstvo Čajok. Nakoniec si sadáme pred jednu kaviareň s výhľadom na miestny prístav a objednávame si tu kávu. V centre Rovinj je verejná wifi, ktorá funguje celkom dobre.

Po nejakom čase hľadania nachádzame na bookingu lacné ubytko Villa Funtana pre 6 ľudí, lebo večer sa k nám má pripojiť ďalšia dvojica.
Nachádza sa v dedinke Funtana, ktorá je od Rovinj vzdialená 31Km. V pekárni si teda kupujeme ešte čerstvé pečivo a kamarát ochutnáva miestnu špecialitu Burek – pečivo z lístkového cesta plnené s tvarohom alebo šunkou a syrom. Keď budete v Chorvátsku určite ochutnajte.

Ráno v Rovinj

Pečivo je v Chorvátsku obľúbené

K autu prichádzame práve v čas, už tam stojí policajt a píše pokutu našemu susedovi. Ešteže si nevšimol, že my už máme tiež polhodinu po termíne. Vyrážame cestou na sever.
Ak ste boli niekedy v Chorvátsku potom viete, že cesty sú tu postavené v poriadnej výške a z niektorých miest sa vám naskytnú krásne výhľady. Takto sme cestou do Funtany natrafili na jedno vyhliadkové miesto a urobili sme si tu prestávku.

Vyhliadka “vidikovac” Grátis

Výhľad zhora

Pohľad dole u vody

V priebehu 3 dní, ktoré sme strávili v Chorvátsku sme navštívili miesta: Funtana, Poreč, Rovinj a Pula.
Najviac sa nám páčila južná oblasť Istrie, ale o tom viac nižšie.

FUNTANA

Našou prvou zastávkou je malá dedinka Funtana, ktorá sa nachádza 31km severne od mestečka Rovinj. Ako som spomínala našli sme tu výhodné ubytovanie Villa Funtana pre 6 ľudí, ktoré nás cenovo vyšlo iba 8€/osobu s tým, že je to apartmán s 3 izbami, 1 kúpelňou a kuchynkou. Na záhrade bolo aj posedenie a posilovňa. Nepáčilo sa mi, že vnútri bolo málo svetla, ale aj tak sme cez deň boli preč a prišli sme sa tam iba vyspať.

Majiteľ apartmánu nám doporučil dve pláže neďaleko ubytovania. Vybrali sme sa tam teda peši. Prvá bola v kempe a vyzeralo to tam ako jazero. Rozhodli sme sa, že skúsime teda druhú a pokračovali sme podľa mapy cez druhý kemp.

Ubytovanie vo Funtane

Všade samé kvietky

Cestou na pláž

Chorvátska exotika

Vstup do kempu

Tu prichádza na scénu vtipná historka…prechádzame kempom a podľa mapy kráčame smerom ku pláži. Zrazu je pred nami nahý pán, ktorý si precízne vybaľuje veci z auta. Snažíme sa ignorovať jeho zadok a pokračujeme v ceste. O pár metrov ďalej náš pohľad zaujme (alebo skôr nezaujme) ďalší úplne nahý starý pán, ktorý v hlbokom predklone zametá pred stanom.
To nás už donúti k tomu, aby sme sa rozhliadli okolo a zistili, že sme tu jední oblečení ľudia! ?
U každého stanu sú nahé postaršie ženy a muži, ktorí vo všetkých možných pozíciach upratujú okolie stanov, alebo len tak oddychujú.
Hovoríme si: “Máme za sebou 10 hodinovú cestu, išli sme celú noc, sme unavení – to je iba zlý sen…no a potom zistíme, že NENÍ!! Naozaj sme v nudistickom kempe! Zrýchlime krok a ponáhľame sa naspäť ku vchodu.

Keď konečne dorazíme na pláž, sme trochu sklamaní z toho, že to tu vyzerá ako u bazéna. Všade je betón a do mora vedie kovové zábradlie, ktoré som však ocenila pri vychádzaní z vody po šmykľavých kameňoch. Je veľmi teplo a more vyzerá lákavo, rozhodneme sa na dve hodiny zostať a okúpať sa.

Pláž vo Funtane

Voda bola čistá, ale ježka sme nestretli

Miestne domčeky

Vinnú Révu tu pestuje skoro každý

Pre nás zakázané ovocie

POREČ

V tomto mestečku sme sa ocitli úplnou náhodou, keď sme sa chceli naobedovať po odchode z prvej pláže. Auto sme zaparkovali v centre a zastavili sme sa v miestnej pizzérii. Po okolí tu je niekoľko pláží a staré centrum vyzeralo pekne. My sme po dlhšom hľadaní skončili v areáli nejakého rezortu a na jednej sa vykúpali. Na presnú polohu ani názov hotela si bohužiaľ nespomínam.

PLÁŽE V OKOLÍ MESTA POREČ:

1.Zelena laguna – rozsiahly areál, v ktorom sa nachádzajú 2 kempy, niekoľko hotelov, reštaurácie, obchody, bary…Nájdete tu Wake board park, vedľa ktorého sa nachádza aj malá kamienková plážSmerom na juh nájdete v tomto areáli aj Parentium beach a vraj obľúbenú pláž Delfin beach, ktorá sa nachádza pod obrovským hotelom Delfin.

2.Brulo beach – nájdete ju iba 2km od centra mesta Poreč. V jej blízkosti sa nachádza lesík, takže nájsť tieň nebude problém. Je tu aj prírodný bazén a detské ihrisko.

3.Pical beach – pláž vzdialená 15 minút chôdze od starého centra Poreč a je obľúbená hlavne medzi miestnymi.

4.Spadici beach – nachádza sa za plážou Pical beach a namiesto kamienkov tu nájdete v Chorvátsku obľúbený betón.

Viac info o plážach v okolí mesta Poreč – nájdete TU.

Kúsok ulice v meste Poreč

V areáli hotelového komplexu u mesta Poreč, kde sme boli na pláži

ROVINJ

Prebudili sme sa do krásneho slnečného dňa. Náš pôvodný plán vstať o 7 ráno nevyšiel a dokázali sme to až o 9 hodine. Po raňajkách na záhrade sme vyrazili na Lone beach, ktorá je u mesteška Rovinj. Podľa mapy pláž okolo celého polostrova. Po usilovnom hľadaní voľného miesta na parkovisku sme boli nútení nechať autá na rozpálenom slnku. Parkovné na celý deň tu stálo iba 1.34€.

Cesta k pláži vedie cez príjemný lesík “Punta Corrente”. Veci sme zložili hneď na prvej pláži na ktorú sme prišli. Bola síce typicky Chorvátsky úzka s kamienkami a množstvom turistov, ale nám sa už ďalej nechcelo pokračovať. Voda bola pekne čistá, priamo na pláži je malá chatka, kde predávajú nápoje a nejaké to občerstvenie. Slovákov a Čechov sme tu počuli z každej strany.

Na pláži sme stihli vďaka internetu nájsť ubytovanie v centre Puly a po 2 hodinách slnenia prišiel čas na obed. Ceny v centre Rovinj sú pomerne vysoké 7-10€ za jedlo, ale mesto je prekrásne. Od prístavu v Rovinj sme prešli starým mestom a blúdili rôznymi bočnými uličkami, kým sme sa neusadili v reštaurácii Neptun, ktorú nám vyhodilo v aplikácii foursquare.com ako prvú s výborným hodnotením a cenami ako v okolitých podnikoch.
Musím potvrdiť, že cestoviny nesklamali, možno k tej výbornej chuti prispel aj fakt, že sme boli v príjemnom tieni starých domov s drevenými okenicami a nad nami viseli šnúri s prádlom. Malo to svoje čaro.

Po obede nasledovala zmrzlina (cenovo stáli 2 kopčeky 2.40€, ale bola to talianska porcia) a presun do mesta Pula, ktorá je odtiaľto vzdialená cca 40km južne.

PLÁŽE V OKOLÍ MESTA ROVINJ:

1.Town beach, Mulini beach a Lone beach – Všetky 3 nájdete pozdĺž zátoky Lone Bay a v okolí lesíka Punta Corrente.

2.Vestar bay – nachádza sa 5km od mestečka Rovinj a je súčasťou kempu Veštar.

Viac info o mestečku Rovinj – nájdete TU.

Jedna z pláží, kúsok od mesta Rovinj

V pozadí mesto Rovinj

Les Punta Corrente

Jedna z typických chorvátskych pláží

Čarovné úzke uličky

Výborné cestoviny s morskými plodmi

Jedna mu nestačí 😀

Potulky mestom Rovinj

Dobitie energie – cena kávy sa tu pohybuje okolo 1€

Miestny prístav

Pohľad na old town z opačnej strany

SIESTA musí byť! Toto by som zaviedla aj u nás

PULA

Po príchode do centra mesta sme veľmi rýchlo zistili, že tu je problém s parkovaním. Našťastie nám Patrik -majiteľ apartmánu Spagnolo City poradil nech zaparkujeme na parkovisku, ktoré bolo iba pár metrov od ubytovania. Parkovisko je veľmi maličké a preto je nutné striehnuť, kedy sa tam nejaké miesto uvoľní. Inak je tam parkovanie od 22.00 do 7.00 zdarma a mimo tieto hodiny sme doplatili 2.27€.

Z apartmánu sme boli maximálne nadšení! Veľký, moderný a krásne čistý. Človeku by ani nenapadlo, čo sa nachádza v tých starých budovách. Skvelá je tiež poloha apartmánu. Stačilo vyjsť pred dom a hneď sme boli na jednej z hlavných ulíc.

Za ten večer sme prešli všetky hlavné pamiatky aspoň zvonka. Začali sme blízkym námestím, na ktorom je chrám Augustus a pokračovali smerom ku aréne. Zaujímavé je, že to je taká mini verzia kolosea a momentálne tu majú v utorky a stredy večernú show – bojovanie gladiátorov. My sme si časť z nej pozreli nenápadne spoza plotu a prekvapilo ma, koľko tam bolo ľudí. Pula je malé mestečko, za jeden deň stihnete prejsť všetky atrakcie. Dôležité je, aby ste vyrazili skôr ako my. Po 22.00 sú už všetky zatvorené a uvidíte ich iba zvonka.

RECENZIU na naše ubytovanie v Pule – NÁJDETE TU.

ATRAKCIE V PULE:

-Osvetlené žeriavy – Lighting giants

Fotky z večernej Puly:

Chrám Augustus a námestie v Pule

Večer všetci vyrážajú do ulíc

V Pule nájdete aj takéto romantické miesta

Večerné potulky mestom

Pokojný prístav

Osvetlené žeriavy

Pula arena je 6. najväčšia na svete

Víťazný oblúk

HAWAI BEACH u Puly:

Ráno sme si privstali, aby sme si stihli raňajky na hlavnej ulici, ktorá je o 8 ráno nezvyčajne prázdna. Teplé croissanty a výborná káva sú skvelým začiatkom dňa. Pri odovzdávaní apartmánu nám majiteľ Patrik poradil zájsť na neďalekú pláž Hawai beach Verudela, ktorá je od centra vzdialená iba 10 minút. Bol to náš posledný deň v Chorvátsku a chceli sme si aspoň raz skočiť zo skaly.

Parkovanie u pláže bolo zdarma a je tu po okolí niekoľko hotelov. Prešli sme celé pobrežie kým sme našli pláž, ktorá sa nám najviac pozdávala. Bolo tu dosť ľudí a samotnú pláž tvoria pomerne veľké kamene, na ktorých by ležanie asi nebolo veľmi príjemné, preto sme si našli miesto na vedľajšej skale. Okrem toho, že tu bola pekne čistá voda dalo sa tu aj skákať zhruba zo 4m výšky.
Prvý skok ma stál mnoho odhodlania a čakania, ale keď som videla malé 4 ročné dievčatko, ako si to smelo skáče niekoľko krát po sebe musela som ísť do toho tiež.

Vidíte to súkromné miestečko na ktorom leží iba pán? 😀

Toto môže byť vaša pláž

ĎALŠIE PLÁŽE V BLÍZKOSTI PULY:

1.Punta Verudela = Hawai beach na ktorej sme boli. Je tu možnosť šnorchlovania a skákania zo skál. Iba dávajte pozor kam skáčete.

2.Pláže v oblasti Banjole

3.Pláže v oblasti Premantura

4.Bijeca Beach
 – piesočnatá pláž v Medulíne, južne od Puly.

TIPY NA VÝLET PO OKOLÍ:

-Potápanie: zoznam potápacích centier nájdete TU.
-Šnorchlovanie
-Skákanie zo skál: v časti Punta Kamenjak (Premantura)
-Národný park Kamenjak: oblasť Premantura
-Prenajatie jachty: skúste vyhľadať v google kľúčové slová: rent, boat, istria, croatia a vyhodí vám niekoľko stránok. Na deň sa to moc nevyplatí, ale ak by ste chceli stráviť týždeň plavením sa po rôznych kútoch Chorvátska prečo nie 🙂
-Vodné športy: Výber je naozaj široký, vodný skúter, banán, parasailing…zavisí koľko ste ochotný za zábavu zaplatiť.
-Odhaľte tajomstvo výroby olivového oleja: 11km od Puly v mestečku Vodjan sa nachádza rodinný podnik Chiavalon – zameraný na výrobu extra panenského olivového oleja. Ľudia si to na tripadvisore veľmi chvália – viac info TU.

Koľko nás stála dovolenka v Chorvátsku?

Počas celého výletu sme využívali mobilnú aplikáciu Spendee, do ktorej sme zadávali všetky výdaje a rozlišovali či sa jedná o ubytovanie, dopravu alebo stravu. Výhodou je, že tam môžete zadávať sumu v akejkoľvek mene a aplikácia vám tie peniaze vždy prepočíta.
Keď vynechám požičanie auta, tak nás celý výlet do Chorvátska vyšiel na 146€

Pula – 14.66€
Pula – 14.25€

STRAVA + nákup potravín + ostatné výdaje: 61€/osobu

Aký mám názor na dovolenku v Chorvátsku?

V Chorvátsku som bola niekoľko krát a vždy som bola nadšená. V podstate nám táto krajina ponúka dni plné slnka a krásne, čisté more ktoré máme zo Slovenska a Česka naozaj iba na skok. Keď si vezmem, že cesta autom nám trvala 10 hodín s prestávkami, príde mi to smiešne v porovnaní s cestou, ktorú absolvujem z Prahy domov na Oravu. Kombinácia vlaku a autobusov väčšinou vyjde na 8 hodín cesty! Ľudia čo cestujú na východ Slovenska to majú ešte náročnejšie. Takže Chorvátsko je naozaj iba na skok!

Kedy vycestovať do Chorvátska? Musím uznať, že začiatok júla bol na dovolenku ešte dobrou voľbou, cesty boli v pohode a na stránkach bolo dostatočné množstvo ponúk s ubytovaním. Nedávno som však pozerala v tejto oblasti ubytovanie pre kamarátku na august a musím povedať, že tam bol značný rozdiel. Výber ubytovaní je už veľmi obmedzený, všade je väčšie množstvo turistov a to nie len na pláži, ale aj na cestách.

Preto ak máte možnosť vybrať si mesiac dovolenky, doporučujem vycestovať do Chorvátska ešte v júny, alebo v prvej polovici Septembra. Je tu oveľa menšie množstvo turistov, väčšia ponuka ubytovaní, teplé, slnečné počasie a hlavne nižšie ceny!

Možno ste už počuli vtipné poznámky o Chorvátskych plážach, ktoré niekedy naozaj vyzerajú ako jazero. Prevládajú tu kamenisté pláže, ktoré nie sú moc príjemné na ležanie a preto na mnohých úsekoch nájdete betón. Ale pozor! Aj v Chorvátsku nájdete piesočnaté pláže.
Hlavne ak sa vám prvá pláž nepáči, tak hľadajte ďalej. Pomôžte si s googlom a nájdete aj malé pláže, ktoré budú iba vaše. Prajem krásnu dovolenku 🙂

Na záver pridávam zoznam piesočnatých pláží v Chorvátsku: