fbpx
Top
  >  ÁZIA   >  Náš mesiac na Bali s Gamee týmom

Stále tomu nemôžem uveriť, že už nás na Bali čaká posledný týždeň. Čas bohužiaľ rýchlo letí. V polovici novembra sme prileteli na Bali a krátko po nás dorazil aj celý Gamee tým. Aby som vysvetlila o čo sa jedná, Gamee je mobilná aplikácia na hranie hier, ktorá bude čoskoro prepojená aj s facebookom a Honza spolu s ostatnými prišli na Bali, aby si vyskúšali nové prostredie na prácu. Ja sa venujem tej istej práci, ako v Česku s tým rozdielom, že všetko riešim na diaľku. No a ako tu vlastne fungujeme? 🙂

Usadili sme sa v regióne Tabanan blízko pláže Balian beach, ktorá je okrem čierneho piesku zaujímavá aj tým, že je to asi jediné miesto na Bali, kde sa občas vyskytne žralok, ale o tom neskôr. Čo sme si na tejto oblasti úplne zamilovali je fakt, že tu nie sú takmer žiadny turisti a máme tak možnosť užívať si takmer nedotknuté Bali.

Odráža sa to aj na cenách, kedy za večeru nie raz zaplatíme 10 000Rp/0.70€. V podnikoch u pláže sú ceny vyššie, ale stále sa pohybujeme v cene obedového menu na Slovensku alebo v Česku.
Paradoxne pivo tu častokrát stojí viac ako jedlo. Veľké miestne pivo značky Bintang tu kúpite za 37 000 Rp/ 2.60 €. Takže častokrát to čo ušetríte na jedle utratíte na pive. Pivo si tu ale ku jedlu takmer vôbec nedávame.

Typické a mnou obľúbené jedlo na trhu a vo warungoch – Nasi Campur. Varená ryža a k nej dostanete rôzne prílohy, podľa toho čo miestny majú. Väšinou je to kuracie mäso, zelenina, tempe, bambusové výhonky alebo vajíčko. Výbornéé

Balian beach

Bývame v podstate uprostred ničoho v okolí máme asi len 4 domčeky a jeden z nich je aj naša vila, ktorá je už pre nás domovom. Vlastní ju holandský starší pár a postavili ju v roku 2000. Hneď prvý deň sme si požičali skútre na celý mesiac a vybrali sme sa na prieskum okolia. Zistili sme, že sa v našej oblasti okrem Balian beach nič moc nenachádza a preto sme dlhšie výlety nechali na víkendy, aby sme cez týždeň mohli pracovať.

Náš dočasný domov

V bazéne to domáci preháňajú s chlórom, je tu riziko zelených vlasov a plaviek.

Žijeme v podstate na pustatine 😀 večer počuť iba žaby, jašterice, cvrčky a lámajúce sa vlny.

Jeden z výnimočných západov slnka

No a ako vyzerá náš bežný pracovný deň? 🙂

Vstávame na 8.00 ráno, pretože vtedy sa podávajú raňajky a kto zaspí, ten sa nenaje. 😀 boj o prežitie proste. Potom podľa počasia trávime čas na bazéne alebo sa učíme surfovať na pláži Balian beach. Občas zájdeme nakúpiť ovocie na miestny trh s tým, že medzi sebou súťažime o to kto zjedná lepšiu cenu a pred pár dňami sme prvý krát využili miestnu LAUNDRY (práčovňu). Potom, čo sme si boli vyzdvihnúť naše vyprané oblečenie a sme boli príjemne prekvapení.
Čisté, voňavé, ožehlené a pekne poskladané. Dve tašky oblečenia nás stáli 99 000 Rp/6.90€.
Pričom celková cena závisela na tipe oblečenia. Za opranie ponožiek si napr. pani účtuje 2000 Rp/0.14€, zatiaľ čo za tričko 5000 Rp/0.35€.

!TIP! Pred výberom vhodnej LAUNDRY sa skúste poradiť s miestnymi, prípadne sa pozrite na kôpky už vypraného oblečenia, ktoré tam majú už prichystané k odovzdaniu majiteľom. Môžete posúdiť ako vypadá a až potom sa rozhodnúť. Drahšie veci, alebo veci ktoré by sa mohli zafarbiť by som radšej vyprala v rukách.

Raňajky pripomínajú boj o prežitie. Ten kto nevstane, ten nemá a tak každý vstáva pred 8, aby ich stihol. 😀

Jedno ráno nám domáci Balijci pripravili typicky Balijské raňajky. Musím uznať, že veľmi zdravé, ale väčšina ľudí uprednostňovala tú nezdravšiu variantu – toasty a palacinky, preto ich už nikdy viac neprepravili.

Sušenie prádla pri ceste po ktorej denne prejdú stovky motoriek a kamiónov 😀 prekvapivo sme ho dostali čisté a voňavé

Vrátim sa k našemu bežnému pracovnému dňu. Ako som hovorila využívame dobré počasie, ktoré tu je bohužiaľ iba doobeda a o 12.00 sa schádzame na vile pri spoločnom stole na obed a po ňom sa pracuje. Ak si hovoríte, že to musí byť ťažké donútiť sa na Bali pracovať, vôbec to tak nevnímam. Momentálne je tu obdobie dažďov, čo znamená, že skoro každý deň je doobeda krásne slnečno a pooede sa zatiahne a prídu búrky, ktoré skončia akurát po 6.
Vtedy sadáme na motorky a vyrážame na večeru. Väčšinou striedame podniky ale celkom sme si obľúbili jedno miesto s výhľadom na oceán, kde robia výborný rýžový puding s banánom a hrá tam dobrá hudba.

Aké je momentálne počasie na Bali?

Možno viete o tom, že sa na Bali strieda obdobie sucha a obdobie dažďov. No a my sme tu práve v tom druhom období. Musím priznať, že som si obdobie dažďov na Bali predstavovala ako intenzívny dážď pár krát do dňa po ktorom sa hneď vyjasní obloha a vyjde slnko.
Prišli sme tu v polovici novembra a vtedy bola ešte väčšina dní slnečná, aj keď už prvý krát na motorkách sme zmokli do nitky, lebo sme podcenili oblohu. Všeobecne platí fakt, že doobeda je slnečno, niekedy pod mrakom a poobede okolo 2 buď príde búrka alebo dlhodobý dážď. Musím upozorniť na to, že toto počasie sa týka regiónu Tabanan v ktorom žijeme v Canggu je menej daždivých dní.
Hlavne sa neoplatí pozerať na predpoveď počasia 😀 tá ukazuje nonstop dážď, aj keď práve svieti slnko.
Ako sme sa prehupli do nového mesiaca – december počet daždivých dní stúpa a v sobotu pršalo napr. celý deň. Niekedy to prináša dobrodružstvo, zimu, keď idete mokrý na motorke a zkazené plány – o tom, ale v ďalšom článku. 🙂

Obdobie dažďov zatiaľ hodnotím tak, že pre nás je dážď ideálny pre pracovný režim, ale dovolenkovať by som tu v tomto období neprišla.

Magické západy slnka sme si tu zatiaľ veľmi neužili. Posledné dni poobede prší a večer je zamračené.

Po večeri pokračujeme v práci. Občas si dá niekto pauzu tak, že skočí do bazéna, aby sa schladil a o 22.00 večer sa zvykne cvičiť polhodinu jóga. Väčšina z nás chodí spať po polnoci, niektorí vytrvalci aj neskôr, takže hodnotím Bali ako pracovné prostredie na výbornú.

Čas tak letí, že momentálne máme za sebou už tri víkendy, pričom jeden sme strávili poznávaním okolia, druhý na severe šnorchlovaním na ostrove Menjangan a návštevou jazier a tretí víkend poznávaním východu a juhu. Pred nami je ešte posledný víkend, ktorý strávime v úžasnom Ubude, ktorý je nabitý duchovnou atmosférou a možno si zopakujeme aj nočný výstup na sopku… 🙂

Cesta tu končí…

Na záver len dodám to, že keď ste niekde s partiou super ľudí je to v podstate jedno kde ste, ale predsa len byť s nimi na Bali je o niečo lepšie! 😉