fbpx
Top
  >  ÁZIA   >  INDONÉZIA   >  Nusa Lembongan – ostrov dealera Kenchanga

Po krátkom oddychu v novom ubytovaní “Nitya homestay” na ostrove Nusa Lembongan vyrážame do ulíc, aby sme si zmenili peniaze a požičali skúter. Ostrov je naozaj malý, cesty sú tu rozbité, úzke a nejazdia tu normálne autá. Naopak prevažujú hlavne motorky alebo mini autá pre rozvoz turistov.

Pokračujeme po ulici Jalan Jungutbatu, ktorú tu považujeme za hlavnú. Cestou míňame rôzne malé obchodíky ponúkajúce rovnaký tovar, warungy, bary či masážne centra. Skoro na každom rohu požičiavajú skútre a cena je tu vyššia ako na Bali – predsa len je to menší ostrov, kde jedinou možnosťou dopravy tovaru je loď.

Prioritou je zmeniť si eurá na indonézke rupí – keby sme pred odchodom na Nusa Lembongan vedeli, zmenili by sme si väčšiu hotovosť ešte na Bali. Potom čo míňame dva obchodíky so zlým kurzom nám miestny hovoria, že jediné ATM, ktoré je na ostrove nemá doplnené peniaze. Kurz sa tu pohybuje okolo 13,40, ale nič sa nedá robiť, zmieňame si eurá a pani nám k tomu ponúka aj skúter za 70 000 Rp. Na Bali sme boli zvyknutý mať ho o 20 000 Rp lacnejší, tak ho odmietame s tým, že uvidíme aké ceny budú v ponuke ďalej.

Zastavujeme sa na rôznych miestach, ale cena je iba vyššia. Pomaly sa blížime k stánkom ponúkajúcim rôzny tovar a tam poznávame Kenchanga, miestneho obchodníka a našeho budúceho dealera.

DCIM100GOPROG1291307.

Náš obchodný dealer Kenchang

Kenchang sa nás snaží nahovoriť na šnorchlovací výlet, kde by sme mohli vidieť 2-metrové manty. Odmietame a hovoríme mu, že teraz potrebujeme skúter. Po krátkom zamyslení prikývne, že nejaký pre nás má. Zbehne do záhrady a donesie starší skúter, ktorý až na to, že nemá značku a jedno zrkadielko vyzerá na pohľad dobre.
Pýtame sa na prilby, ale Kenchang hovorí nech sme bez obáv, že policajti tu na ostrove vôbec nie sú. Chceme ich skôr kvôli bezpečnosti, ale aj túto namietku zavrhne s tým, že na ostrove prilby v podstate nikto nenosí. Má pravdu a nič sa nedá robiť.

Dohodneme sa na cene 75 000 Rp a platíme mu rovno na dva dni. Podľa mapky čo sme dostali v našom ubytovaní sme sa rozhodli navštíviť dve pláže – dream beach a mushroom beach. Zadávame do navigácie polohu a po rozbitej úzkej ceste putujeme na prvú pláž. Po chvíľke jazdy premýšľame, kedy bol naposledy tento skúter použitý. Tachometer vôbec nefunguje, takže si iba domýšľame akou ideme rýchlosťou, brzdy moc nebrzdia a navyše pri každom použití hrozivo pískajú.

Po čase sa ocitáme na úzkej ceste vhodnej viac pre chodcov ako pre skúter a máme tušenie, že toto nie je správny smer, ktorým by sme sa mali uberať. Naša intuícia sa hneď potvrdí, keď dorazíme k útesu namiesto pláže.
Výhľad je krásny a preto na chvíľu zaparkujeme skúter, aby sme z výšky sledovali vlny rozbíjajúce sa o skaly pod nami.

utes

DCIM100GOPROG0771084.

Nuž navigácia vie niekedy dopriať aj krásny výhľad a spestriť cestu. Pláž Dream beach, nie je od tohoto miesta veľmi ďaleko. Po príchode odstavíme skúter ku ostatným a k pláži schádzame dolu po schodíkoch cez areál ubytovania Dream Beach Huts.  Tieto plážové chatky majú vrámci areálu aj nekonečný bazén s krásnym výhľadom na pláž a cena za noc v štandardnej chatke sa pohybuje okolo 25 €/osobu vrátane raňajok.
Je už neskoré poobedie a na pláži je málo ľudí, v oceáne sa dokonca nikto nekúpe. Možno sú dôvodom celkom veľké kusy skál, ktoré voda postupne vyplavuje. Netrávime tu teda dlhú dobu a zadávame do navigácie Mushroom beach.

dream 1

Pláž Mushroom beach nás zaujala predovšetkým kvôli názvu a doporučeniu, že je odtiaľ pekný výhľad na západy slnka.
Nie je tu už veľa turistov a tak si vyberáme pokojné miesto a bežíme sa konečne okúpať. Voda je už úplne kľudná a je pekne priezračná. Škoda, že nemáme so sebou potápačske okuliare a šnorchel. Viacero detí sa tu potápa a veselo vyťahuje z vody mušle. Občas okolo nás prejde niekto na paddleboard a okrem hudby z baru u pláže, ktorá nehrá nahlas je tu naozaj kľud. Honzík od únavy zaspáva na pláži, zatiaľ čo ja berem do ruky foťák a vydávam sa na prieskum.

Pár metrov od našeho miesta je na piesku veľké množstvo odhalených koralov, ktoré tvarom pripomínajú hríby. Zrejme kvôli nim vznikol názov tejto pláže – Mushroom beach.
V piesku a medzi korálmi sa nachádzajú mušle a koralové úlomky, takže  veľa ľudí sa tu pravidelne zohýba aby si vytvorili zbierku suvenírov. Pridávam sa k nim a trávim tu nejakú dobu, kým ma nezastavujú miestne deti, že sa chcú so mnou vyfotiť – takže zase je zo mňa beloch atrakcia. Je to veselá chvíľka a počase sa vraciam za Honzom, ktorý sa pomaly preberá z tvrdého spánku.
Ukazujem mu zbierku svojich mušlí, korálov a fotiek. Chvíľu ešte sledujeme krásny západ slnka, pričom okrem neho vidíme aj sopku Rinjani na Lomboku a v diaľke ostrov Bali.

Je čas vrátiť sa na ubytovanie a dať si sprchu pred večerou. Keď sa vraciame z Mushroom beach je už skoro tma, vtedy máme možnosť zistiť ďalšiu nedokonalosť skútru a to, že svieti iba jedno svetlo a skoro nič nevidíme. Je rozhodnuté, skúter vrátime Kenchangovi a chceme naspäť peniaze. Po doterajších skúsenostiach s obchodníkmi sme sa rozhodli radšej nepoukazovať na chyby a nedostatky, ktoré tento skúter rozhodne má.
Namiesto toho volíme inú taktiku na bezpečné vrátenie peňazí. Zastavujeme sa u neho v obchodíku a hovoríme mu, že sme zmenili plán a zajtra už skúter nebudeme potrebovať pretože máme v pláne surfovať. To sme ešte nevedeli, že naozaj surfovať budeme.
Nemá s tým problém a okrem toho, že sa nám zase snaží predať niečo iné, vracia nám peniaze.

mushroom beach 1

pani

sunset

zapad

Unavení dorazíme za tmy na izbu a tešíme sa na sprchu. Tá nás trochu sklamala, pretože ide prevažne studená voda a odtok moc nefunguje. Nakoniec si nejako predsa len poradíme – však sme na ostrove uprostred oceánu a nie v Európe.
Na večeru sa zastavujeme v jednom warungu a zisťujeme, že jedlo je tu ešte lacnejšie ako na Bali a chuťovo stále výborné. Zvyšok večera trávime na hlavnej pláži v jednom bare. Sedíme na piesku v sedacích vakoch, máme super výhľad na hladinu a vzdialené svetlá ostrova Bali. Popíjame miestne pivo Bintang a milujeme Nusa Lembongan. Už teraz vieme, že sa nám nebude odtiaľto ľahko odchádzať.

Chcete tipy ako si našetriť na cesty pri bežnom plate? Ako výhodne precestovať celý svet?
Doporučujem vám knihu TRAVEL BIBLE (v českom jazyku). Sama som ju začala čítať s pochybnosťami, že je to len ďalšia kniha plná omáčok, ale naopak prekvapila ma reálnymi tipmi a širokým obsahom. Na stránke travelbible.cz nájdete aj odkaz, kde si môžete zadarmo stiahnuť ukážku knihy.

Upozornenie: Pokiaľ by ste si ju chceli dať poslať na Slovensko, tak je to možné iba s elektronickou podobou knihy, pričom musíte uviesť fiktívnu českú adresu.