fbpx
Top
  >  ÁZIA   >  INDONÉZIA   >  BALI   >  Obrovské vlny a Dreamland beach

Ráno o 8-mej nás prebúdza klopanie na dvere. Úplne sme zabudli, že sme si včera dohodli raňajky na túto hodinu. Ospalo si teda preberáme tácku vo dverách izby od usmievavého Balijčana a s raňajkami si sadáme na balkón. Je nádherny deň! Vyzerá to, že počasie nám praje a bude celý deň teplo a slnečno.

Vychutnávame si výborné omelety a zapíjame ich pomarančovým džúsom. Po poslednom súste si rýchlo balíme veci na pláž, berieme prilby a s navigáciou v ruke vyrážame vpred na Dreamland beach. Prvé minúty jazdy sme v napätí, včerajšia príhoda nás naozaj rozhodila. Našťastie nás čaká iba 5 Km. Ja sa zo všetkého najviac celú cestu sústreďujem na svoju prilbu, ktorá mi je veľká a pri silnom odpore vzduchu mi odlietava z hlavy, drží ju len remienok pod bradou. K tomu sa mi občas zavrie “okienko” na prilbe, ktoré je tak špinavé, že nevidím vôbec nič. Ešteže nie som vodič – prilba má očividne už najlepšie časy za sebou.

Snažíme sa po ceste nájsť nejakú zmenáreň alebo bankomat, pretože máme poslednú hotovosť 120 000 Rp/ 8€ avšak buď sú zatvorené alebo majú veľmi zlý kurz – nuž vypadá to, že dnes ušetríme.

Po príchode na pláž je tu málo turistov a skoro nikto sa nekúpe. Užasnuto zastaneme u brehu a sledujeme obrovské vlny ako sa lámu. Rozkladáme uteráky a len čo si na ne sadneme príchádza k nám skupinka Ázijskych chlapcov či sa s nami môžu vyfotiť. Sme tu pre nich celebrity. To ešte nevieme, že Honza bude čo chvíľa pózovať na ďalšej fotke. Berie si do ruky GoPro a vyberá sa na útes, aby získal pekný záber pláže. Vtedy ho zastavuje jedna Azijatka nech ju vyfotí s dcérami a následne chcú fotku aj s ním. Na pláž sa vracia so spokojným úsmevom – ego je hore.

Naše kľudné ležanie na uterákoch netrvá dlho, pretože o chvíľu sa u nás striedajú staré Balijské pani, ktoré nám ponúkajú masáž, lehátka a slnečníky za peniaze. S úsmevom hovoríme, že nie. Nenechajú sa však len tak odradiť a pravidelne sa pri nás striedajú – je to poriadne otravné.
Keď zistia, že nie sme vhodná obeť, vyberajú si dve turistky, ktoré ležia neďaleko nás. Aj napriek tomu, že opakovane odmietajú masáž Balijská pani začne jednu z nich masírovať a vôbec ju nezaujíma, že to nechce. Je to celkom komické, ale vypadá to, že to zabralo. Turistka neodoláva masáži a Balijská pani má zarobené. Presúvame sa teda na odľahlejšiu časť pláže viac napravo, ktorú sme si hneď pri príchode nevšimli. Je tu väčší priestor, málo turistov a chvíľu to vypadá, že sú tu aj menšie vlny.

Honza hneď beží do veľkých vĺn a v podstate tam trávi skoro celý deň. Ja mám pred nimi rešpekt, ale po nejakej chvíli sa odhodlávam tiež a bežím do mora. V intervaloch sa striedajú menšie vlny s väčšími, snažíme sa držať v časti kedy sa vlna ešte neláme, pretože sa nechceme dostať do miesta zlomu – nemilosrdne by nás to hodilo o piesok. Je to zábava a užívame si to!

Po čase ale cítim, že mi dochádzajú na tie vlny už sily a chcem si ísť oddýchnuť. Nastáva tu ale problém, že ako náhle sa dostanem do menšej vody, ťahá ma to veľkou silou späť a ja sa po pár pokusoch nedokážem odtiaľ dostať. Cítim ako vo mne začína narastať panika, ktorú sa snažím zo všetkých síl potlačiť. Honza vidí, že už nevládzem a snaží sa ku mne dostať, je to ale cez tie vlny ťažšie. Našťastie sa mu to podarí a potiahne ma ku brehu cez silu vody. Ešte teraz ma strasie pri tejto spomienke, nemám z toho ale žiadne trauma, veď predsa – skončilo to happy endom.

DCIM100GOPROG0661040.

[supsystic-gallery id=8 position=center]

Máme pocit, že voda nás obrala o všetky sily a rozhodli sme, že je čas na obed. Na pláži vieme iba o jedinej reštaurácii,  sadáme si tam do tieňa a objednávame si kuracie stehno s ryžou. Vzhľadom k tomu, že nám zostalo posledných 120 000 Rp/ 8€ musíme byť rozumný pri každej útrate. Obedujeme s výhľadom na oceán, kde sa postupne zhromažďujú surfisti a je to zaujímavé pozorovanie. Na Dreamland beach zostávame ešte do pol 4 a potom si hovoríme, že pôjdeme skúsiť ešte Padang Padang beach, ktorá bola turistami veľmi doporučovaná a podľa fotiek stojí za to.

Cesta k druhej pláži trvá iba 10 minút a po príchode na parkovisko nám jeden starý policajt ukazuje kde máme zaparkovať. Okamžite k nám prichádza aby si vydzvihol peniaze. Cestou si odpľúva, ale nanešťastie mu slina zostáva vysieť na brade. Je to pekne nechutné, rýchlo mu podávame 5000 Rp/ 0.30€ a bežíme na pláž.
Cestou ku pláži stretáme množstvo opíc a na pláž sa schádza po úzkych schodoch pomedzi skaly, kde sa tvoria kolóny turistov. Konečne vidíme piesok a tešíme sa na krásnu pláž. Pri pohľade na Padang Padang beach však prichádza sklamanie, je tu veľký odliv a od pláže je zhruba 200 m voda iba po kolená. V diaľke vidíme surfistov a pár ľudí, ktorí tú vzdialenosť prešli. Netrávime tu teda dlhý čas a ideme hneď naspäť na Dreamland beach, aby sme stihli západ slnka.

[supsystic-gallery id=9 position=center]

Od nášho odchodu sa na Dreamland beach zhromaždilo veľké množstvo surfistov a aj tu už je vidieť značný odliv. V mieste, kde sa predtým kúpali ľudia a lámali sa veľké vlny trčia na moje prekvapenie skaly. Západ slnka je krásny a z reštaurácie Klapa, ktorá je umiestnená na skale nám hrá hudba.

Premýšľame čo urobíme s večerom. Honzu napadá, že v Kute býva jeho kamarát Kiril a že by sme ho mohli navštíviť. Spontánny nápad je na svete, ponáhľame sa teda na hotel a objednávame Bluebird taxi. Toto taxi sme vybrali, pretože bolo na internete doporučované pre fixné ceny. Ako jedny z mála majú taxameter v autách, ale treba si na Bali dávať pozor a vždy sa uistiť, že sa jedná o taxík tejto spoločnosti, pretože veľa taxikárov sa za Bluebird taxi iba vydáva. Za pol hodinu sme hotový a vyrážame do Kuty. Cestá trvá namiesto pol hodiny takmer hodinu a pol kvôli dopravným zápcham – taxikárovi platíme za cestu 140 000 Rp/ 9.60€.

Po príchode do Kuty sa cítime ako v inom svete, všade je veľké množstvo turistov, vysvietených obchodov a je tu nezvyčajný ruch. Po privítaní s Kirilom nasadáme k nemu na skúter a berie nás do reštaurácie. Ledva sa tam traja zmestíme, ale jazda v troch je zábava a celú cestu sa smejeme. Večer pokračuje tým, že nás Kiril bere do rôznych podnikov až ostávame v Sky Garden. Je to veľký klub, ktorý ma tri poschodia, najlepšie je úplne hore na streche s výhľadom na Kutu. Vstupné je 150 000 Rp/ 10.30€ pričom v cene je vybraný alkohol zdarma do 11-tej hodiny. Veselo tu pokračujeme do pol 2 rána a potom nastáva čas rozlúčiť sa s Kirilom a Kutou. Objednávame UBER a vyrážame naspäť do Ungasanu – pre porovnanie nás cesta s UBEROM stojí iba 60 000 Rp/ 4€.
Na druhý deň nás čaká presun loďou na ostrov Nusa Lembongan a ako praví cestovatelia to nemáme vôbec naplánované – ráno bude asi hektické, na to ale teraz nemyslíme, tešíme sa na spánok.

Pokračovať v čítaní – Pokojný ostrov Nusa Lembongan →

Chcete tipy ako si našetriť na cesty pri bežnom plate? Ako výhodne precestovať celý svet?
Doporučujem vám knihu TRAVEL BIBLE (v českom jazyku). Sama som ju začala čítať s pochybnosťami, že je to len ďalšia kniha plná omáčok, ale naopak prekvapila ma reálnymi tipmi a širokým obsahom. Na stránke travelbible.cz nájdete aj odkaz, kde si môžete zadarmo stiahnuť ukážku knihy.

Upozornenie: Pokiaľ by ste si ju chceli dať poslať na Slovensko, tak je to možné iba s elektronickou podobou knihy, pričom musíte uviesť fiktívnu českú adresu.