fbpx
Top
  >  ÁZIA   >  INDONÉZIA   >  Prečo navštíviť pláž Tanjung Aan?

Je pred nami posledný deň na Lomboku a neplánujeme ho stráviť o samote. Zistili sme, že tu už dorazili aj naši kamaráti zo Slovenska, ktorí tiež cestujú po Indonézii. Hneď si s nimi dohadujeme zraz na pláži Tanjung Aan beach, ktorú dnes máme v pláne navštíviť. V oblasti Kuty patrí medzi najlepšie hodnotené. Už o chvíľku zistíme, či oprávnene.
Táto pláž sa nachádza na opačnej strane ako “Selong Belanak beach” na ktorej sme sa včera pokúšali surfovať. Cesta nie je tak krásne upravená, ale našťastie trvá iba 15 minút.

Ukážka cesty na mape – skutočne nám to trvalo 15 minút.

Tanjung Aan beach

Po príchode platíme miestnym parkovné a odkladáme skúter medzi niekoľko ďalších, už poslušne v rade zaparkovaných. Recenzie na pláž “Tanjung Aan” vôbec neklamali. Na rozpálenom bielom piesku chvíľku prešľapujeme a rozhodujeme sa, ktorým smerom sa máme vydať, pretože pláž je pomerne priestranná. Nakoniec volíme tú časť, kde je v dohľade zopár ľudí. Bežíme hneď otestovať vodu, ktorá až na to, že je teplá a pomerne plná rias má krásnu tyrkysovú farbu.

Na klasické surfovanie to tu rozhodne nie je, pri brehu sa ledva nejaká vlnka stočí, ale v diaľke je vidieť niekoľko kitesurfistov využívajúcich silu vetra. Prekvapivo turistov je tu veľmi málo, prevahu tvoria domáci. Kopec detí sa hrabe v piesku, v riasách alebo šantia vo vode. Majú tu niečo ako detské ihrisko. Vo vode je postavená hojdačka, ktorú bežíme otestovať, hneď ako nám ju uvoľnia deti a kúsok obďaleč je zapichnutý stĺp, ktorý slúži ako skokanský mostík.

Potom čo tam deti skáču z 3 metrovej výšky nechce byť ani Honza horší a je rozhodnutý skočiť tiež. Ale len čo sa pod ním hneď na začiatku prepadnú dosky a trčia iba klince si to naštatie rozmyslí. Po chvíľke nás nachádzajú naši slovenský kamoši prezývaný “natierkovci”. Bežíme k nim napred, aby sme sa privítali. Nie každý deň stretnete kamarátov na druhej strane sveta.

Deň nám zrazu ubieha ešte rýchlejšie (nie, že by sme sa doteraz sami dvaja nudili). V jedinom warungu čo je na pláži si objednávame nejaké tie bintangy – typické pivo na Bali a Lomboku a tiež obed – kuracie mäso na kari, na ktoré čakáme dobrých 40 minút, ale nakoniec stojí celkom za to. Veď predsa hlad je najlepší kuchár, možno to dlhé čakanie bolo za účelom vyhladovať nás.

Vysmiata česko-slovenská kôpka

Nie len na pláži je kopec miestnych, po čase si všimneme, že veľa z nich stúpa hore po neďalekom kopci. Chvíľa pozorovania stačila na to, aby sme usúdili, že odtiaľ môže byť pekný výhľad a vybrali sme sa tiež. Len čo sme sa začali približovať ku kopcu, počet miestnych obyvateľov na pláži neustále stúpal. Vyzeralo to, že si ju naozaj užívajú, nepríjemný bol iba ten bordel čo po sebe nechávali. Všade na zemi je kopec odpadkov a aj napriek krásnemu prostrediu je tu menšie smetisko.

Po vystúpení na kopec máme pocit, že sme na pobreží Anglicka. Fúka tu poriadny vetrík a vidíme až niekoľko kilometrov vopred. Pozorujeme obrovské vlny, skalnaté pobrežie, kitesurfistov a nádhernú krajinu. Výstup stál za to! Iba nám potvrdil, že Lombok má vždy nejaké prekvapenie v zálohe.
Po návrate do nulovej nadmorskej výšky zisťujeme, že už je 5 hodín. Balíme rýchlo veci a dohadujeme si zraz na pláži v Kute. Včera nám pri obchode strčil do ruky jeden chlapík plagát s nápisom “SURF PARTY”. Zrejme tam povedú naše kroky.

Kitesurfing

Nádherné pobrežie Lomboku

Ako pokračoval náš deň? Cestou naspäť do Kuty sme si dali preteky na skútroch, absolvovali sme ďalšiu večeru v sushi reštaurácii a zmenili si peniaze. V Kute je vraj jediná zmenáreň a tú sme aj navštívili. (Pre zaujímavosť je tu kurz na euro 14.30). Vchádzam dnu s obavou či mi vezmú peniaze, pretože bankovka je pomerne dosť natrhnutá, ale našťastie to prebehlo hladko.

Na našom ubytovaní Santai homestay nás čaká deň zúčtovania. Ako som písala, peniaze chceli až na konci pobytu a ten koniec bohužial prišiel. Cena je ale výborná, za 3 noci pre dve osoby s raňajkami platíme 750 000 Rp/ 52.50 €. Komu sa nechce počítať je to cca 9 €/noc.
Okrem toho si na ubytovaní dohadujeme shuttle, ktorý nás ráno zavezie na sever Lomboku do prístavu “Bangsal”.

Okolo 8 hodiny vyrážame do ulíc nočnej Kuty. Zvyšok našej partie práve večeria v jednom warungu. Sadáme si teda k nim, všetci už majú pomaly prázdne taniere, iba chudák Ferko pred sebou nič nemá a márne čaká, že mu niečo donesú. Zvyšné stoly majú podobný problém, ale vyzerá to, že obsluha si s tým nevie poradiť a žiadne jedlo nebude.
Ferko sa rozhodol, že inde už jesť nepôjde a bude teda bez večere. Presúvame sa teda pár krokov do baru priamo na pláži. Mám pocit, že sme v typickom americkom filme. Sedíme pri ohni s ďalšmi turistami, popíjame pivko, krásne svieti mesiac a do toho nám ešte hrá Bob Marley.

Honza ešte odbehne preparkovať skúter a kúpi Ferkovi aspoň sójovú tyčinku na zaplnenie prázdneho žalúdka. Takto vzniká kamarátstvo.
O dve hodiny sa už presúvame do neďalekého “Surf baru”, kde sa má konať spomínaná párty z plagátu. A aj sa koná! Hrá tu živá hudba a kopec turistov už tancuje. Ani by som nepovedala, že je tu v Kute toľko ľudí. Aj napriek tomu, že je sezóna mi príde oproti Bali veľmi prázdna.

Našu párty zakončujeme krátko po polnoci, lúčime sa s ostatnými, sadáme na skúter a vyrážame do tmavej noci. Sme trochu nervózny, pretože nás surfistka na Nusa Lembongan varovala nech nejazdíme na Lomboku v noci na skútri, pretože to je nebezpečné. Našťastie ideme iba kúsok, hneď za centrum Kuty.
Zaujímavým zážitkom na záver dňa a celého pobytu na Lomboku je nočný príchod na ubytovanie Santai homestay. Ako som spomínala oproti nám cez cestu bol jeden domček z palmových listov, v ktorom bývala celá rodinka domácich. Keď sme vchádzali skútrom k našemu ubytovaniu ich miesto pred domekom bolo osvetlené a na zemi bolo neuveriteľné množstvo ľudí na dekách, ktorí spoločne večerali. Vôbec si nás nevšímali, za to my sme si ich všimli veľmi dobre a v duchu im ďakovali za zážitok.

Dôvody prečo navštíviť TANJUNG AAN BEACH

– Na záver tohoto krásneho dňa som sa rozhodla v skratke zhrnúť pár dobrých dôvodov, prečo by ste mali Tanjung Aan beach navštíviť počas Vašeho pobytu na Lomboku. Ideme na to:

Dôvod č. 1 – KRÁSNY BIELY PIESOK POSKYTUJÚCI KVALITNÝ PEELING

12631499_1686468531569293_3388833853429714300_n

Dôvod č. 2 – SKOKANSKÝ MOSTÍK PRIAMO V OCEÁNE

Dôvod č. 3 – PRÍJEMNE HOJDANIE DO CHVÍLE, KÝM NEPRÍDE PRÍLIV

Dôvod č. 4 – NÁJDETE SI TU KOPEC KAMARÁTOV

12647076_1686469501569196_1570540027644289642_n

Dôvod č. 5 – KRÁSNE VÝHĽADY, STAČÍ VYŠLAPAŤ NA NEĎALEKÝ KOPEC 12615753_1686729891543157_2405913195173219829_o1457041601962

Chcete tipy ako si našetriť na cesty pri bežnom plate? Ako výhodne precestovať celý svet?
Doporučujem vám knihu TRAVEL BIBLE (v českom jazyku). Sama som ju začala čítať s pochybnosťami, že je to len ďalšia kniha plná omáčok, ale naopak prekvapila ma reálnymi tipmi a širokým obsahom. Na stránke travelbible.cz nájdete aj odkaz, kde si môžete zadarmo stiahnuť ukážku knihy.

Upozornenie: Pokiaľ by ste si ju chceli dať poslať na Slovensko, tak je to možné iba s elektronickou podobou knihy, pričom musíte uviesť fiktívnu českú adresu.