fbpx
Top
  >  ÁZIA   >  MALAJZIA   >  Presun z Európy do Malajzie

Dobré ráno! Konečne prišiel dlho očakávaný deň odletu do Ázie. Ešte pred obedom vyrážame na medzinárodné letisko Ference Liszta v Budapešti. Metrom M3 ideme na zastávku Kőbánya-Kispest a odtiaľ pokračujeme autobusom 200E priamo na letisko. Autobus stojí na viacerých miestach a ruch veľkomesta sa postupne vzdiaľuje, až sa ocitáme pred terminálom 2B pre medzinárodné odlety. Bežná nervozita z váženia batožiny sa nás tento krát netýka – máme iba jeden kufor, takže o prekročenie povolenej váhy nemáme vôbec strach.

Po všetkých bezpečnostných kontrolách si krátime čas v Duty free obchodoch a v Costa coffee. Výborná káva a wifi je kombinácia, na ktorú si rýchlo zvykáme a čas do odletu ubieha veľmi rýchlo. Stále nevieme ako dopadneme v Kuala Lumpur na letisku – viaceré lety zrušili kvôli sopke na Jáve, ktorá už niekoľko dní dymí. Sami s tým nič nezmôžeme a kým tam neprídeme nebudeme vedieť na čom sme. A tak aj napriek neistote o pol 4 opúšťame Budapešť a s Emirates Airline  mierime do Dubaja.

Na letisku v Budapešti

leta

Na palube lietadla Emirates Airline

Na let do Dubaja sme dostali staršie lietadlo, ale spoločnosť Emirates nám to vynahradzuje službami. Príjemne ma prekvapilo rozdávanie teplých uterákov na začiatku letu a ponuka zmrzliny po večeri. Taktiež je zdarma aj všetok alkohol okrem šampanského. Túto možnosť sme samozrejme využili a spríjemňujeme si cestu. Alkoholom sa tu naozaj nešetrí a tak keď si Honza pýta whiskey so sodou, dostáva namiesto jedného panáka rovno dva – bez toho aby o to požiadal. Tvrdý alkohol aj víno podávajú v malých fľaškách. Do Dubaja teda veselo pristávame o 11 večer lokálneho času a pilot nám oznamuje, že vonku je príjemných 38°C – Vitajte v Dubaji.

Čakajú nás 4 hodiny do ďalšieho letu na termináli Emirates Airline. Táto spoločnosť ponúka pri prestupe dlhšom ako 4 hodiny voucher na jedlo a pitie. Ideme si ho hneď vyzdvihnúť. V ponuke sú prevažne fastfoody, ale dá sa vybrať. Zvyšok času trávime v starom dobrom Starbucks a potulovaním sa po termináli. Nakoniec zisťujeme, že pre nás sú aj 4 hodiny na prestup málo a skoro nestíhame lietadlo do Kuala Lumpur. Nastupujeme do neho s poslednými pasažiermi na Last Call.

emi

Do Kuala Lumpur sme naopak dostali nové lietadlo a zároveň to je najväčšie lietadlo, akým som kedy letela. Let trvá 7 hodín a celý ho prespíme. Zobúdza nás podávanie raňajok a krásny východ slnka. V Malajzii je posun času +6 hodín a tak prilietame o 3-tej poobede lokálneho času.
Priamo z letiska mierime taxíkom do ubytovania Sri Ensek hotel, ktorý je v blízkosti Sepang štadiónu. Cena za cestu je na Áziu pomerne vysoká 11€ ale možnosť ísť hromadnou dopravou do tej oblasti nie je.

Zo začiatku sme sklamaný z toho ako ďaleko je naše ubytovanie od letiska. Objednávali sme ho relatívne rýchlo, cena bolo v pohode a hotel mal super recenzie. Keďže nás ráno čakal let na Bali, nechceli sme cestovať hodinu do centra Kuala Lumpur a platiť zbytočne za jednu cestu vlakom 8€. Vybrali sme teda hotel podľa mapy v blízkosti letiska. Cesta autom mala trvať do 20 minút.

V skutočnosti to však trvá asi 40 minút a Sepang, ktorý sme chceli navštíviť je zatvorený. Aj napriek tomu sme s hotelom spokojný. Ubytovanie je nové a izby sú krásne čisté. Wifi funguje ako má a na recepcii sú milí ľudia. Ochotne nám radia, kde sa môžeme najesť a menia nám pár eur na Malajzijské peniaze, aby sme mali hotovosť. Pre predstavu je 1 Malajzijský Ringgit = 0.20 €

Sri Ensek hotel v Kuala Lumpur

Výhoda toho, že je hotel mimo centrum Kuala Lumpur sa prejavuje hneď na jedle. Ceny sú v tejto oblasti úplne nízke. Po krátkom rozhodovaní, ochutnávame naše prvé jedlo v Ázii a moc si pochutnávame. Najviac nám zachutilo Chicken satay. Sú to kúsky kuracieho mäsa na paličke a k tomu je arašidová omáčka. Za večeru pre 2 osoby platíme 4€ s tým, že sme si obaja dali dve hlavné jedlá na ochutnávku. Ázia sa nám začína veľmi páčiť.

Po výbornom jedle si v hoteli dohadujeme shuttle na letisko, ktorý nás má brať o 5 ráno. Stále sme v napätí či zajtra odletíme bez problémov na Bali. V noci sa predodletová nervozita prejavuje na mojom spánku, keď sa pravidelne zobúdzam na to, že sme zaspali a zmeškali lietadlo. Našťastie to je vždy iba zlý sen.

Kuracie a hovädzie satay podávané s pikantnou arašidovou omáčkou

jidlo

Lokálna “reštaurácia” SATE R&K

Ráno o 5-tej nás u recepcie čakajú raňajky. Na výber sú toasty s maslom, marmeládou a rýžové rezance na dva spôsoby – oba veľmi chutné. Káva sa naopak nedá ani vypiť, tajne ju vylievame a tešíme sa na kávu v Starbuckse -áno sme trochu milovníci tejto značky. Po raňajkách nastupujeme s ďalšími tromi ľuďmi do shuttlu. Na letisku hneď hľadáme obrazovku s odletmi.

U žiadneho letu nesvieti nepríjemné tlačítko cancelled! Kým ale nesedíme v lietadle nechceme sa ešte radovať. Našťastie ani počas ďalších hodín nenastáva zmena a naša cesta do raja je bezproblémová. S Malindo Air opúšťame o 9-tej ráno Kuala Lumpur a mierime na vysnívané Bali!