fbpx
Top
  >  ÁZIA   >  INDONÉZIA   >  Šnorchlovací výlet a Paddleboard

Jeden z hlavných dôvodov prečo sme chceli navštíviť ostrovček Nusa Lembongan boli krásne pláže a možnosti šnorchlovania. Preto sme si s našim miestnym dealerom Kenchangom dohodli šnorchlovací výlet vrámci ktorého zastavíme na troch miestach –  Manta point, Crystal bay a Mangrove bay. Ceny šnorchlovacích výletov sú samozrejme rôzne, ale keďže patríme do skupiny “budget cestovateľov” zjednávame si cenu výletu na 150 000 Rp/ 10 €. Ušetrili sme teda cca 200 000 Rp/ 13.30 € za tento výlet. Čo z toho vyplýva? Obchodovať s Kenchangom sa oplatí!

DCIM100GOPROG0911136.

Ešte teplé banánové palacinky zabalené v taške a tešíme sa na výlet

Kamoško nás už 7.45 ráno čaká pred ubytkom a v trojici na motorke fičíme na hlavnú pláž – Jungut Batu beach. Zhruba o pol hodinu neskôr prichádza postarší kapitán o ktorom sa domnievame, že je Kenchangov brat. Spolu s ďalšími turistami nasadáme na jeho menšiu loďku. Ráno je hladina vody veľmi nízko, preto kapitán odráža prvé metre loď od dna pomocou veľkej palice a až v dostatočnej hĺbke zapína motor.
Naše prvé miesto na šnorchlovanie je Manta point! Cestou tam prechádzame cez pomerne veľké vlny, ale naša malá loďka to našťastie statočne zvláda. Po necelej polhodine prichádzame na miesto. Nepríjemnou skutočnosťou je, že okrem nás tu parkuje ďalších 6 lodí a kopec turistov je už vo vode. To sa ale dalo čakať, že tu nebudeme sami.

DCIM100GOPROG0961147.

Opúšťame Jungut Batu beach

Kapitán parkuje loď kúsok od skál, ukazuje nám kde sú šnorchle s okuliarmi a plutvy. Kývne rukou smerom k vode nech tam skočíme a o viac sa nestará. Nesmelo teda skáčem do hlbokej a studenej vody. Sú tu na môj vkus šnorchlovania dosť veľké vlny a v hlbokej vode necítim takú istotu. Trvá dlho kým nejakú mantu vôbec uvidíme, ale po dlhšom čase pod nami predsa len rýchlo preletia rovno dve. Majú priemer 1 meter a stíhame ich zachytiť iba na video. Keď má ale človek šťastie môže tu spozorovať aj manty o veľkosti 2-3 metrov!

Okrem nich sme vo vode natrafili na čierne rybky a oranžové mini medúzky o veľkosti malej guličky, ktoré by sme si možno ani nevšimli, ale keď nás štípalo celé telo prišli sme na to kde je zdroj bolesti.
Kapitán nariadil po polhodine nalodenie a pokračujeme na druhé miesto – Crystal bay. Je to zátoka u pláže plná krásnych korálov, farebných rybičiek a je tu pomerne malá voda. Stále je na čo pozerať a nadšene to tam z každej strany prechádzame. Kapitán kŕmi rybičky rovno u lode a krásne nám pózujú do kamery.
Dojem pokľudného miestečka mi kazí až na konci jeden turista, ktorý po nastúpení na loď nadšene zahlásil: “Videli toho žraloka?”

DCIM100GOPROG1031220.

Krásny podmorský svet a obklopujúce ticho – o tom je šnorchlovanie

DCIM100GOPROG1011182.

Nepomýľte si turistu s veľkou rybou

DCIM100GOPROG1121271.

Video zo šnorchlovania v Crystal Bay

Poslednou zástávkou našeho výletu je Mangroove point, miestečko plné korálov a jeho výhodou je hlavne poloha, pretože sa nachádza na severe ostrova Nusa Lembongan. Okolo 11 tej hodiny sa vraciame na Jungut Batu beach. Výlet skončil a nám škrvká v žalúdkoch, je čas na obed.
Cestou si všímame miestnu práčovňu “LAUNDRY” a rozhodneme sa zaniesť tam špinavé veci na opratie. Za 1kg prádla si pýtajú 25 000 Rp/ 1.75 €. Večer sa máme vrátiť po čisté veci. Vyrážame teda na malú pláž z ktorej sme boli predchádzajúci deň surfovať a trávime tam na slniečku zvyšok dňa.

Aby sme iba neležali požičiavame si paddleboard za 50 000 Rp/3.50 € hod a po polhodine sa na ňom s Honzom striedame. Kým nie sú vlny, rovnováha sa udržiava pomerne ľahko. Keď príde vlna tak nás to buď iba rozkýva do strán alebo úplne zhodí do vody. V každom prípade je to zábava.

paddle

Paddleboard

Z pláže sa zastavujeme ešte v jednom bare s výhľadom na more, kde majú práve happy hour na pivo “Bintang” a v ďiaľke pozorujeme posledných surfistov zdolávajúcich vlny. Na druhý deň nás čaká presun na ďalší ostrov Lombok. Po pravde sa nám nechce ani nikam ísť, toto miesto sme si veľmi obľúbili. Ďalšie neobjavené miesta však čakajú na náš prieskum a preto musíme pokračovať.

Cestou domov sa posledný krát zastavujeme u Kenchanga a dohadujeme s ním odvoz na Lombok so speedboat za 350 000 Rp/24.50 € na osobu.
Potom si spokojne vykračujeme vyzdvihnúť naše prádlo. Všetko krásne vonia, ale škrvny čo boli predtým na oblečení tam stále sú. Zostáva pre nás záhadou ako rozpoznávajú dané oblečenie po vypraní, keď im tam každý donesie svoju kvôpku vecí. Osobne si myslím, že hodia všetky tie veci do práčky, bez ohľadu na to, či to je tmavé alebo svetlé oblečenie. V každom prípade sme spokojní aspoň s tým, že naše oblečenie krásne vonia a vykračujeme si s kôpkou prádla k našemu ubytovaniu.

Posledné dva dni sme si všimli na schodoch kúsok od našej izby veľkého chlpatého pavúčika, ktorý sa tam pekne slnil. Dnes tam však nie je a mňa prepadá zlé tušenie, kde len môže byť. To zisťujem veľmi skoro po vstupe do našej izby. Veselo čaká na stene nad dverami. Honza ho chce hrdinsky zlikvidovať, ale pri predstave, že by sa náhodou netrafil som šla zavolať recepčného, ktorý si na neho zobral sieťku na čistenie bazénu.
Po prvom neúspešnom nabraní sa pavúčik schováva za záves, padá na zem a mieri si to smerom k našemu otvorenému kufru. Recepčný berie do ruky svoju malú žabku a za sprievodu môjho občasného kriku ho pekne prišľapne. Show skončila. V rýchlosti ešte prehľadávam izbu či tam nie je nejaký jeho kamarát, ale našťastie je to čisté. Z dola počujem ako recepčný napodobňuje môj krik a dobre sa na tom s ostatnými zabáva. Nuž aspoň som ich pobavila 🙂

Po sprche a nepríjemnej skúsenosti vyrážame na večeru a následne do jedného baru, kde hrá živá hudba. Sadáme si na bar a hneď potom, čo nám čašník podáva dva pivá k nám pristúpy jedna dvojica surfistov. Marta z Poľska a Ross z Austrálie. Hneď sa s nimi dávame do reči a trávime s nimi zvyšok večera. Dozvedáme sa samé zaujímavé veci, mimo iné aj to, že na Lombok si nemáme brať speedboat, ale public boat, ktorá je lacnejšia a bezpečnejšia. Ráno teda budeme musieť pozmeniť dohodu s Kenchangom.
Trochu nás aj postrašili s tým, že o Lomboku počuli šialené historky, ktoré sa tam odohrali po zotmení a doporučili nám v noci moc neopúšťať ubytovanie.

Dobrú a poslednú noc Nusa Lembongan.

Chcete tipy ako si našetriť na cesty pri bežnom plate? Ako výhodne precestovať celý svet?
Doporučujem vám knihu TRAVEL BIBLE (v českom jazyku). Sama som ju začala čítať s pochybnosťami, že je to len ďalšia kniha plná omáčok, ale naopak prekvapila ma reálnymi tipmi a širokým obsahom. Na stránke travelbible.cz nájdete aj odkaz, kde si môžete zadarmo stiahnuť ukážku knihy.

Upozornenie: Pokiaľ by ste si ju chceli dať poslať na Slovensko, tak je to možné iba s elektronickou podobou knihy, pričom musíte uviesť fiktívnu českú adresu.